Sukcesy MPPZ 2021
- bzf
- Posty: 370
- Rejestracja: marca 16, 2011, 9:04 pm
- Kontakt:
Sukcesy MPPZ 2021
Bez wielkiego szumu i zbędnych bajerów, Mistrzem Polski została - Asocjacja Automobilerów !
Miniony sezon Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych, okazał się wyjątkowo udany dla reprezentantów naszego Stowarzyszenia Europejskiej Asocjacji Automobilerów. Poprzednich kilka - przynosiło rajdowej ekipie EAA miejsca w ścisłej czołówce rywalizacji klubów - jednak ciągle brakowało przysłowiowej kropki nad " i ".
W licznej stawce klubów, zajęte wcześniej miejsca: 2, 3 i 4, dawały satysfakcję jednak pozostawiały pewien niedosyt. Aż do teraz
Wzmocniona kilkuosobową bocheńską ekipą zasilającą szeregi członków EAA - rajdowa kadra Europejskiej Asocjacji Automobilerów, nie dała w tym roku żadnych szans konkurentom. Nawet Automobilklub Beskidzki - wieloletni dominator klasyfikacji klubowej, musiał tym razem uznać naszą przewagę i zadowolić się jedynie drugim miejscem na podium MPPZ 2021.
Tegoroczny sezon rozgrywek, z powodów pandemicznych, był znacznie krótszy niż zazwyczaj. Powodowało to, że chcąc myśleć o końcowym sukcesie, w żadnej z rozegranych trzech rund, nie można było stosować taryfy ulgowej, skutkującej stratą cennych punktów.
Okrojony o połowę sezon, rozpoczął się dopiero pod koniec lipca w Rzeszowie, gdzie odbył się XXII Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych, od lat cieszący się uznaniem startujących w nim zawodników. W tym roku, na wyjątkowo długiej liście zgłoszeń, widniało aż 61 załóg. Wśród nich znalazła się szóstka reprezentująca barwy EAA - dwie w klasie Post 1960 i cztery w najliczniejszej Post 1970.
Tomasz i Agnieszka Adamczykowie jadący maleńkim Innocenti Mini Minor, odnieśli zwycięstwo w swojej klasie, zapisując jednocześnie największą zdobycz punktową na koncie EAA - w rywalizacji klubowej. Kolejne punkty - w sumie 40, dopisały pozostałe załogi, co dało Asocjacji 3 miejsce w podkarpackiej rundzie.
Następna runda rozgrywana na terenach malowniczej Jury Krakowsko - Częstochowskiej, pomimo niepełnego składu, przyniosła zwycięstwo naszej klubowej ekipie. Doskonały rajd pojechała rodzinna załoga - Jarosław Stachura/Katarzyna Stachura. Ich zielony Triumph Spitfire okazał się najlepszy nie tylko w klasie Post 1970, ale również w klasyfikacji generalnej całego rajdu.
Zresztą rodzinne składy, zdecydowanie przeważają wśród załóg reprezentujących EAA. Wyjątek stanowią zdobywcy drugiego miejsca w Post 1970, które w Częstochowie przypadło Jerzemu Kękusiowi, jeżdżącemu już siódmy sezon z Rafałem Chronowskim. Dobrze to świadczy o „trwałości związku” tego duetu, uhonorowanego zresztą podczas rundy w Stalowej Woli, specjalnym trofeum dla najstarszej załogi
Z kolei Łukasz Kłósek, świetnie spisujący się za kierownicą Renault Alpine A110 na próbach sportowych, swoją rajdową pasję przekazuje synom, obecnie startującym z racji wieku - jeszcze w charakterze pilotów. Kacprowi - u boku swojego Taty i Oliwierowi pilotującemu kuzyna Franciszka, z którym tworzą najmłodszą załogę cyklu MPPZ.
Ostatnia runda MPPZ, która odbyła się w Stalowej Woli, zaangażowała ponownie pięć załóg reprezentujących Asocjację Automobilerów. Tym razem zabrakło wśród nich Władysława Słuszniaka i Bożeny Żołnierkiewicz jeżdżących w tym roku, wyłącznie Alfa Romeo Spider z 1974 roku.
Drugie miejsce zajęte przez EAA w Stalowej Woli oraz wywalczone tam punkty w klasyfikacji klubowej, pozwoliły na zdobycie na koniec sezonu 1 miejsca i tytułu Klubowego Mistrza Polski przez Europejską Asocjację Automobilerów.
Twórcy tego wyniku zapisali na swoje konto oprócz zespołowego, również sukcesy indywidualne.
Miniony sezon Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych, okazał się wyjątkowo udany dla reprezentantów naszego Stowarzyszenia Europejskiej Asocjacji Automobilerów. Poprzednich kilka - przynosiło rajdowej ekipie EAA miejsca w ścisłej czołówce rywalizacji klubów - jednak ciągle brakowało przysłowiowej kropki nad " i ".
W licznej stawce klubów, zajęte wcześniej miejsca: 2, 3 i 4, dawały satysfakcję jednak pozostawiały pewien niedosyt. Aż do teraz
Wzmocniona kilkuosobową bocheńską ekipą zasilającą szeregi członków EAA - rajdowa kadra Europejskiej Asocjacji Automobilerów, nie dała w tym roku żadnych szans konkurentom. Nawet Automobilklub Beskidzki - wieloletni dominator klasyfikacji klubowej, musiał tym razem uznać naszą przewagę i zadowolić się jedynie drugim miejscem na podium MPPZ 2021.
Tegoroczny sezon rozgrywek, z powodów pandemicznych, był znacznie krótszy niż zazwyczaj. Powodowało to, że chcąc myśleć o końcowym sukcesie, w żadnej z rozegranych trzech rund, nie można było stosować taryfy ulgowej, skutkującej stratą cennych punktów.
Okrojony o połowę sezon, rozpoczął się dopiero pod koniec lipca w Rzeszowie, gdzie odbył się XXII Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych, od lat cieszący się uznaniem startujących w nim zawodników. W tym roku, na wyjątkowo długiej liście zgłoszeń, widniało aż 61 załóg. Wśród nich znalazła się szóstka reprezentująca barwy EAA - dwie w klasie Post 1960 i cztery w najliczniejszej Post 1970.
Tomasz i Agnieszka Adamczykowie jadący maleńkim Innocenti Mini Minor, odnieśli zwycięstwo w swojej klasie, zapisując jednocześnie największą zdobycz punktową na koncie EAA - w rywalizacji klubowej. Kolejne punkty - w sumie 40, dopisały pozostałe załogi, co dało Asocjacji 3 miejsce w podkarpackiej rundzie.
Następna runda rozgrywana na terenach malowniczej Jury Krakowsko - Częstochowskiej, pomimo niepełnego składu, przyniosła zwycięstwo naszej klubowej ekipie. Doskonały rajd pojechała rodzinna załoga - Jarosław Stachura/Katarzyna Stachura. Ich zielony Triumph Spitfire okazał się najlepszy nie tylko w klasie Post 1970, ale również w klasyfikacji generalnej całego rajdu.
Zresztą rodzinne składy, zdecydowanie przeważają wśród załóg reprezentujących EAA. Wyjątek stanowią zdobywcy drugiego miejsca w Post 1970, które w Częstochowie przypadło Jerzemu Kękusiowi, jeżdżącemu już siódmy sezon z Rafałem Chronowskim. Dobrze to świadczy o „trwałości związku” tego duetu, uhonorowanego zresztą podczas rundy w Stalowej Woli, specjalnym trofeum dla najstarszej załogi
Z kolei Łukasz Kłósek, świetnie spisujący się za kierownicą Renault Alpine A110 na próbach sportowych, swoją rajdową pasję przekazuje synom, obecnie startującym z racji wieku - jeszcze w charakterze pilotów. Kacprowi - u boku swojego Taty i Oliwierowi pilotującemu kuzyna Franciszka, z którym tworzą najmłodszą załogę cyklu MPPZ.
Ostatnia runda MPPZ, która odbyła się w Stalowej Woli, zaangażowała ponownie pięć załóg reprezentujących Asocjację Automobilerów. Tym razem zabrakło wśród nich Władysława Słuszniaka i Bożeny Żołnierkiewicz jeżdżących w tym roku, wyłącznie Alfa Romeo Spider z 1974 roku.
Drugie miejsce zajęte przez EAA w Stalowej Woli oraz wywalczone tam punkty w klasyfikacji klubowej, pozwoliły na zdobycie na koniec sezonu 1 miejsca i tytułu Klubowego Mistrza Polski przez Europejską Asocjację Automobilerów.
Twórcy tego wyniku zapisali na swoje konto oprócz zespołowego, również sukcesy indywidualne.
- bzf
- Posty: 370
- Rejestracja: marca 16, 2011, 9:04 pm
- Kontakt:
Re: Sukcesy MPPZ 2021 c d
I tak, w klasie Post 1960:
Agnieszka Adamczyk została Vice Mistrzem Polski pilotów, natomiast Tomek - II Vice Mistrzem Polski
Łukasz Kłósek i Kacper Kłósek uplasowali się tuż za podium, zajmując IV miejsce, nagradzane również w trakcie Gali kończącej sezon Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Zostali natomiast najszybszą załogą prób sportowych całego sezonu.
Z kolei w najliczniej obsadzonej klasie Post 1970, gdzie sklasyfikowano 35 załóg, dwie reprezentujące EAA, zajęły miejsca na podium. Na drugim miejscu znaleźli się Jarosław Stachura, a wśród pilotów - Katarzyna Stachura. Najniższy stopień przypadł Jerzemu Kękusiowi i Rafałowi Chronowskiemu w kategorii pilotów. O tej kolejności zadecydował ostatni rajd, w którym o jedno oczko wyżej była załoga Triumph'a - kończąc sezon o jeden punkt przed klubowymi rywalami.
Z kolei na miejscu 7 znaleźli się Franciszek Kłósek i Oliwier Kłósek, najmłodsi reprezentanci EAA, którzy wraz z każdym startem – nabywając stopniowo doświadczenia – zajmowali coraz wyższe pozycje. Warto podkreślić, że Franek dopiero niedawno stał się posiadaczem prawa jazdy, a Oliwier ma ten moment jeszcze przed sobą. Prawdopodobnie wówczas również zechce pójść w ślady kuzyna i zasiąść za kierownicą jednego z „supersamochodów” Taty.
Ósme miejsce na koniec sezonu przypadło Władysławowi Słuszniakowi i Bożenie Żołnierkiewicz, którzy z powodu opuszczenia ostatniej rundy, z pewnością stracili szanse na lepszą lokatę.
Tomasz i Agnieszka Adamczykowie nie ograniczyli się jedynie do startów w MPPZ. Decydując się na absencję podczas rundy w Częstochowie, tym samym pozbawiali się niemal 100% szansy na tytuł mistrzowski. Postanowili jednak w tym samym terminie wystartować w Rajdzie Monte Lanckorona, w którym nie dali szans niemal 50 konkurentom, w tym tak doświadczonym załogom, jak Agnieszka Paś/Andrzej Bińczycki oraz Arkadiusz i Anna Wieczorek, znanym z tras MPPZ.
Adamczykowie nie mieli sobie równych w próbach sportowych oraz próbie na regularność, a także bezbłędnie rozwiązując zadania na trasie, tym samym zdecydowanie wygrywając ten rajd.
Również w lipcowym Rajdzie Retro Carpathia - jednej z rund Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność, pokazali świetną formę. Po kilku latach przerwy, wystartowali - dając rywalom "twardy orzech do zgryzienia"
W cyklu Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność bierze udział w charakterze pilota, reprezentując EAA – Rafał Chronowski. W najbliższym czasie wystartuje jeszcze dwukrotnie. Już w tym tygodniu w rozgrywanym w Czechach – Rallye Praha Revival, a w dniach 11-13 listopada w Rajdzie Polski Historycznym, będącym w tym roku finałem FIA Trophy.
Tegoroczne sportowe dokonania zawodników Europejskiej Asocjacji Automobilerów można uznać za niezwykle satysfakcjonujące i przynoszące splendor Stowarzyszeniu. Należy mieć nadzieję, że kolejny sezon będzie równie pomyślny, a ilość załóg biorących udział w rywalizacji będzie stale rosła.
Agnieszka Adamczyk została Vice Mistrzem Polski pilotów, natomiast Tomek - II Vice Mistrzem Polski
Łukasz Kłósek i Kacper Kłósek uplasowali się tuż za podium, zajmując IV miejsce, nagradzane również w trakcie Gali kończącej sezon Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Zostali natomiast najszybszą załogą prób sportowych całego sezonu.
Z kolei w najliczniej obsadzonej klasie Post 1970, gdzie sklasyfikowano 35 załóg, dwie reprezentujące EAA, zajęły miejsca na podium. Na drugim miejscu znaleźli się Jarosław Stachura, a wśród pilotów - Katarzyna Stachura. Najniższy stopień przypadł Jerzemu Kękusiowi i Rafałowi Chronowskiemu w kategorii pilotów. O tej kolejności zadecydował ostatni rajd, w którym o jedno oczko wyżej była załoga Triumph'a - kończąc sezon o jeden punkt przed klubowymi rywalami.
Z kolei na miejscu 7 znaleźli się Franciszek Kłósek i Oliwier Kłósek, najmłodsi reprezentanci EAA, którzy wraz z każdym startem – nabywając stopniowo doświadczenia – zajmowali coraz wyższe pozycje. Warto podkreślić, że Franek dopiero niedawno stał się posiadaczem prawa jazdy, a Oliwier ma ten moment jeszcze przed sobą. Prawdopodobnie wówczas również zechce pójść w ślady kuzyna i zasiąść za kierownicą jednego z „supersamochodów” Taty.
Ósme miejsce na koniec sezonu przypadło Władysławowi Słuszniakowi i Bożenie Żołnierkiewicz, którzy z powodu opuszczenia ostatniej rundy, z pewnością stracili szanse na lepszą lokatę.
Tomasz i Agnieszka Adamczykowie nie ograniczyli się jedynie do startów w MPPZ. Decydując się na absencję podczas rundy w Częstochowie, tym samym pozbawiali się niemal 100% szansy na tytuł mistrzowski. Postanowili jednak w tym samym terminie wystartować w Rajdzie Monte Lanckorona, w którym nie dali szans niemal 50 konkurentom, w tym tak doświadczonym załogom, jak Agnieszka Paś/Andrzej Bińczycki oraz Arkadiusz i Anna Wieczorek, znanym z tras MPPZ.
Adamczykowie nie mieli sobie równych w próbach sportowych oraz próbie na regularność, a także bezbłędnie rozwiązując zadania na trasie, tym samym zdecydowanie wygrywając ten rajd.
Również w lipcowym Rajdzie Retro Carpathia - jednej z rund Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność, pokazali świetną formę. Po kilku latach przerwy, wystartowali - dając rywalom "twardy orzech do zgryzienia"
W cyklu Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność bierze udział w charakterze pilota, reprezentując EAA – Rafał Chronowski. W najbliższym czasie wystartuje jeszcze dwukrotnie. Już w tym tygodniu w rozgrywanym w Czechach – Rallye Praha Revival, a w dniach 11-13 listopada w Rajdzie Polski Historycznym, będącym w tym roku finałem FIA Trophy.
Tegoroczne sportowe dokonania zawodników Europejskiej Asocjacji Automobilerów można uznać za niezwykle satysfakcjonujące i przynoszące splendor Stowarzyszeniu. Należy mieć nadzieję, że kolejny sezon będzie równie pomyślny, a ilość załóg biorących udział w rywalizacji będzie stale rosła.
-
- Posty: 1104
- Rejestracja: kwietnia 17, 2012, 7:35 pm
- Kontakt:
Re: Sukcesy MPPZ 2021
Gratuluję wygranej i zdobytych wysokich miejsc w poszczególnych klasyfikacjach !
- Jurek K
- Posty: 136
- Rejestracja: maja 30, 2011, 11:52 am
- Kontakt:
Re: Sukcesy MPPZ 2021
Rośniemy w siłę, nabieramy doświadczenia, dbamy o narybek.
Będziemy też żyli dostatniej.
Chwała Mistrzom.
Jurek
Będziemy też żyli dostatniej.
Chwała Mistrzom.
Jurek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość